Benvinguts! Sóc una estudiant d'educació infantil. En aquest blog comentaré, explicaré, opinaré i reflexionaré sobre els meus aprenentatges en aquest primer any de grau.
RSS

dijous, 13 de gener del 2011

Les presentacions: Power Point

Una vegada llegida l’entrada del bloc de l’assignatura de GTIC anomeat “Les presentacions a l’educació” he après que cada vegada són més els docent que utilitzen els nous recursos tecnològics per transmetre i enseynar als seus alumnes nous coneixements. Alhora, també els alumnes utilitzen aquests recursos per presentar els seus treballs (presentació de diapositives, pissares digitals, etc.).

El primer programava de presentacions va néixer l’any 1987 i va ser el Power Point.

Per crear presentacions hi ha diferents programes:

IMPRESS (té molta qualitat, és un programa lliure i gratuït, està integrat a la suite de OpenOffice)
GOOGLEDOCS (permet crear presentacions col·laborativament, es publica a la web, és un servei gratuït-no lliure).
POWER POINT (ofereix moltes possibilitats creatives i multimèdia, està integrat a la suite de Microsoft Office)

Per publicar les presentacions a Internet s'utilitzen els programes on-line Slideshare Slideboom  o Scribd que permeten publicar les presentacions fetes amb POWER POINT.

Com estan estructurats els programes de presentacions:

Presentació:  conjunt de diapositives.
Diapositives:  són l’eix central dels programes de creació de presentacions, on col·loquem els objectes lliurement.
Objectes:  poden ser textos, vídeos, imatges, etc.
Accions: són el conjunt d’instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre nu objecte.
Transicions: són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre  les diapositives
Animacions: són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva.

Les presentacions s’utilitzen en l’educació per transmetre coneixements d’una forma ordenada i clara i per motivar, interactuar, sedui i emocionar als estudiants.
Però l'us dels PowerPoints a les aules pot tenir tant avantatges com inconvenients:

Avantatges:
  • Estructura que permet un discurs clar i senzill.
  •  L’alumne sempre té una guia en la pantalla dels temes clau o un esquema que l’ajuda a entendre els conceptes clau.
  •  Permet incorporar imatges il•lustratives o crear esquemes per fer-ho més intel•ligible.
  • Podem inserir tota mena d’elements multimèdies com ara: imatge, so, vídeo, animacions per clarificar els continguts...
  • L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
  • Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquen els continguts.
  •  Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor-alumne o alumne-alumne.
  • Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element que facilita l’expressió a classe.
  • Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador, que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu i que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
  • Capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions.

Inconvenients: 
  • Afegir  massa informació en les diapositives.
  • Limitar-se a llegir la pantalla.
  • Afegir colors i formes de forma indiscriminada.
  • Abús d’elements multimèdies.
  •  Aula a les fosques provocant cansament als alumnes.
  • Afegir masses  efectes d’animació que distreuen els alumnes.
  • Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid.
  • Establir un doble discurs; el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint. 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada